-
Samenvatting
In their book Diploma Democracy Mark Bovens and Anchrit Wille state that positions in the field of politics are dominantly held by people with higher levels of education. Because of diverging political preferences between citizens with a higher level of education and those with a lower one this results in a lack of representation of the latter, they argue. De Lange replies to this position from a perspective of political science.
Beleid en Maatschappij |
|
Casus | De complexe relatie tussen diplomademocratie en populisme |
Trefwoorden | case, Diploma Democracy, levels of education, political science |
Auteurs | Sarah L. de Lange |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.