Bestuurskunde

Article

De coronacrisis als katalysator voor wendbaarheid en innovatievermogen?

Reflecties op groepsgesprekken met bestuurders en managers van hogescholen

Trefwoorden higher professional education, coronavirus crisis, agility, Innovation, crisis-induced learning
Auteurs Ronald Ulrich
DOI
Auteursinformatie

Ronald Ulrich
Drs. R.M. Ulrich is lector Contextueel Veranderen aan de Hogeschool Leiden en partner bij de Galan Groep.
  • Samenvatting

      During the coronavirus crisis, Dutch Universities of Applied Sciences gained experience with ways of working characterised by experimenting and informal forms of collaboration. This leads to the question what the coronavirus crisis means for the agility and the capacity for innovation of Universities of Applied Sciences. The experiences during the coronavirus crisis can be used as catalyst for the development towards more agile and innovative organizations. Based on group discussions with board members and managers from several Universities of Applied Sciences in the Netherlands and literature about crisis-induced learning and conditions for agility and innovative capacity, five methods are suggested to strengthen the agility and the capacity for innovation of the Dutch Universities of Applied Sciences.

Om de rest van dit artikel te lezen moet u inloggen



Heeft u een registratiecode ontvangen maar nog geen toegang? Activeer dan hier uw code.

Weet u uw wachtwoord niet meer? Nieuw wachtwoord aanvragen.

Toegang tot dit losse artikel kopen

Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.

24 uur toegang € 19,75 (excl. btw)

Uw aankoop activeren

Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.