-
Samenvatting
Recently the authors, who all work at the Ministry of the Interior and Kingdom Relations, published a paper in which they analysed contemporary literature and research on social discontent to clarify whether this current feeling of discontent is different to previous periods of discontent and how it might affect the functioning of the Dutch government. In addition, to strengthen their analysis they discussed its implications with local politicians, experts and practitioners. In this article, the authors reflect on the outcome of these discussions. Their dialogues revealed that there is a need to redefine the dialogue between administration and society. They distilled five lessons from these discussions: they argue that government should be more 1) reliable and credible, 2) responsive, 3) effective, 4) empathic and 5) cohesive.
Bestuurskunde |
|
Article | Lessen voor de omgang met het onbehagen |
Trefwoorden | societal unease, political discontent, angry citizens, emotions |
Auteurs | Boudewijn Steur, Thomas Zandstra en Yosha van Droffelaar |
DOI | 10.5553/Bk/092733872017026004005 |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.