-
Samenvatting
In the 1980s, the organizational autonomy of primary schools in the Netherlands was increased to improve the quality of education. Today, new restrictions are being imposed on this autonomy, again as a means to improve educational quality. This article discusses whether this change can be seen as a systemic change or rather a further streamlining of the policies started in the 1980s.
Bestuurskunde |
|
Artikel | Kwaliteit als sleutel tot overheidsinterventie: een reflectie op de beleidsassumpties van autonomievergroting in het primair onderwijs |
Trefwoorden | primary education, organizational autonomy, autonomization |
Auteurs | Marlies Honingh en Sandra van Thiel |
DOI | 10.5553/Bk/092733872014023001003 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.