-
Samenvatting
The recent scholarly debate on policies and discourses with regard to citizenship in the Netherlands point to a moralization or culturalization of citizenship. This article aims to contribute to this debate by zooming into the current contents of citizenship education. We make a comparative analysis of the contents of textbooks for citizenship education that are used for civic integration courses for migrants and for primary and secondary school students in the Netherlands. Our findings show that citizenship has indeed gained a moral content in both contexts but that the difference lies in the norms that are stressed and how they are conveyed to the target population of future citizens. Whereas civic integration books for migrants emphasize the importance of learning local procedures and habits in order to belong to the Dutch national community, primary and secondary school books underscore the importance of dealing with cultural diversity in the multicultural society.
Beleid en Maatschappij |
|
Artikel | De inhoud van ‘burgerschap’ in de inburgeringscursus en burgerschapsonderwijs |
Trefwoorden | citizenship, civic integration, civic education, text books |
Auteurs | Matthijs Lems MSc en Dr. Semin Suvarierol |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 17,50 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 17,50 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.