Zoekresultaat: 3 artikelen

x
De zoekresultaten worden gefilterd op:
Jaar 2014 x Rubriek Discussion x
Discussie

Omgaan met een sub-optimale unie

de inzichten en frustraties van Fritz Scharpf

Tijdschrift Beleid en Maatschappij, Aflevering 3 2014
Auteurs Prof. Dr. Ben Crum
SamenvattingAuteursinformatie

    Reflection and Debate initiates academically inspired discussions on issues that are on the current policy agenda.


Prof. Dr. Ben Crum
Prof. dr. Ben Crum is hoogleraar politicologie bij de afdeling Bestuurswetenschap en Politicologie van de Vrije Universiteit Amsterdam en codirecteur van het Amsterdam Centre for Contemporary European Studies (ACCESS EUROPE).

    This paper attempts a normative assessment of the input and output-oriented legitimacy of the present euro-rescuing regime on the basis of policy analyses examining the causes of present crises, the available policy options, and the impact of the policies actually chosen. Concluding that the regime lacks input-oriented legitimacy and that its claim to output-oriented legitimacy is ambivalent at best, the paper explores potential – majoritarian or unilateral – exits from the present institutional constellation that is characterized by the synthesis of a non-democratic expertocracy and an extremely asymmetric intergovernmental bargaining system.


Prof. dr. Fritz W. Scharpf
Prof. dr. Fritz W. Scharpf is emeritus director van het Max Planck Institute for the Studies of Societies.

    Reflection and Debate initiates academically inspired discussions on issues that are on the current policy agenda.


Prof. dr. Tannelie Blom
Prof. dr. Tannelie Blom is hoogleraar European Studies aan de Faculty of Arts and Social Sciences van de Universiteit Maastricht
Interface Showing Amount
U kunt door de volledige tekst zoeken naar alle artikelen door uw zoekterm in het zoekveld in te vullen. Als u op de knop 'Zoek' heeft geklikt komt u op de zoekresultatenpagina met filters, die u helpen om snel bij het door u gezochte artikel te komen. Er zijn op dit moment twee filters: rubriek en jaar.