-
Samenvatting
'Demand-based organising' has become popular throughout public domains, sometimes complementing, sometimes working against 'fact-based' and 'market-based' organising. This raises critical questions, about ways in which 'customer' and client demands are and can be known, and how multiple demands can be aggregated. In addition, it is difficult to link demand-based strategies to public service contexts, full of professional practices. How do public managers cope with such contradictory conditions? How can they organise in demand-based ways, amidst contradictory demands? This article, firstly, explores how demand-based rhetoric and instruments have been introduced. Secondly, it explores how public managers really (can) work in demand-based settings. Thirdly, it explores how demand-based practices can be organised, so that public service contexts can be managed 'professionally'. This leads to a paradoxical conclusion. Professional public managers organise in demand-based ways by not handing-over or 'outsourcing' content to customers and clients, but by substantiating demands themselves.
Beleid en Maatschappij |
|
Artikel | Vraaggestuurd organiserenProfessioneel management van vraagsturing in publieke dienstverlening |
Auteurs | Mirko Noordegraaf |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.