Politics of the Low Countries

Article

Climate Views and Information Sources

Trefwoorden climate change, audience segmentation, public opinion, new media, social media, information sources
Auteurs Marthe Walgrave
DOI
Auteursinformatie

Marthe Walgrave
Marthe Walgrave, PhD student, Political Science, University of Antwerp.
  • Samenvatting

      As scientific knowledge about what we need to do to limit climate change and mitigate its negative impacts is now well established, climate change has mainly become a social and political problem. Effective communication is needed to build public support for climate action. However, in order to make climate communication effective, a comprehensive understanding of the public is needed. This includes recognising diversity in citizens’ views towards climate change by distinguishing distinct climate segments and investigating what information sources these different climate segments rely on. Four climate segments are distinguished, ranging from the Engaged to the Doubtful, each with a distinct media diet.

Om de rest van dit artikel te lezen moet u inloggen



Heeft u een registratiecode ontvangen maar nog geen toegang? Activeer dan hier uw code.

Weet u uw wachtwoord niet meer? Nieuw wachtwoord aanvragen.

Toegang tot dit losse artikel kopen

Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.

24 uur toegang € 19,75 (excl. btw)

Uw aankoop activeren

Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.