-
Samenvatting
This article analyses the visual communication of the Flemish populist right-wing party Vlaams Blok/Vlaams Belang, and investigates whether or not the party uses a specific populist communication style in its campaign posters, whether or not its visual style evolves over time and how the party distinguishes itself from other (right-wing) parties in its use of images. To do this, the image use will be compared with the CVP/CD&V and the Volksunie/N-VA. This use of images will be investigated by analysing election posters from 1991 to 2018. The analysis shows that there is indeed a ‘populist visual style’. These items consist mainly of (negative) metaphors, false dilemmas, caricatures and the use of so-called ‘agonic’ visual techniques.
Politics of the Low Countries |
|
Article | Populism as a Visual Communication StyleAn Exploratory Study of Populist Image Usage of Flemish Block/Interest in Belgium (1991-2018) |
Trefwoorden | Populism, image use, visual style, campaign, posters, visual, Flanders, populist right, Belgium |
Auteurs | Kevin Straetemans |
DOI | 10.5553/PLC/258999292020002001001 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 17,50 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 17,50 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.